Monday 19 January 2015

Status Komputer Di Pra Sekolah dan Pejabat

Perhatian kepada semua Juruteknik Komputer sekolah ahli PKG Cheng, sila download fail di bawah, kemaskini dan hantar semula ke emel PKG Cheng selewat-lewatnya 21 Januari 2015.

Kejasama anda amatlah dihargai.
Sekian, terima kasih.

- Untuk komputer yang mempunyai DHM sahaja (komputer kerajaan)
- P & T merujuk kepada Pejabat dan Tadbir.
- emel PKG Cheng ( pkgcheng@gmail.com )

Data Inisiatif ICT PKG Cheng.xlsx - 10 KB

Thursday 8 January 2015

Pelaksanaan Speedtest 1BestariNet Sekolah Negeri Melaka

Pihak Programme Management Office (PMO-ICT) Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah diberi tanggungjawab untuk mengurus dan memantau prestasi capaian perkhidmatan 1Bestarinet di semua sekolah yang telah dibekalkan dengan perkhidmatan tersebut.

Tujuan pelaksanaan speedtest tersebut adalah untuk;

  1. Memantau prestasi capaian internet 1Bestarinet iaitu 4Mbps dan ke atas di sekolah-sekolah selaras dengan pematuhan kepada terma-terma perjanjian.
  2. Mengukur pencapaian Petunjuk Prestasi Utama KPM.
Sehubungan dengan itu, Juruteknik Komputer/Guru Penyelaras Bestari ICT sekolah dipohon untuk melaksanakan proses speedtest tersebut setiap hari sesi persekolahan bermula 12 Januari 2015. Laporan lengkap hendaklah menggunakan format seperti Lampiran A dan disimpan di Fail 'speedtest' di sekolah masing-masing.


Sila laksanakan speedtest di laman http://www.speedtest.net/

Diminta mengisi laporan speedtest setiap hari di borang di bawah untuk pihak PKG mengumpul dan menyelaras laporan semua sekolah ahli sebelum jam 4.00 petang setiap hari.

Monday 19 January 2015

Status Komputer Di Pra Sekolah dan Pejabat

Perhatian kepada semua Juruteknik Komputer sekolah ahli PKG Cheng, sila download fail di bawah, kemaskini dan hantar semula ke emel PKG Cheng selewat-lewatnya 21 Januari 2015.

Kejasama anda amatlah dihargai.
Sekian, terima kasih.

- Untuk komputer yang mempunyai DHM sahaja (komputer kerajaan)
- P & T merujuk kepada Pejabat dan Tadbir.
- emel PKG Cheng ( pkgcheng@gmail.com )

Data Inisiatif ICT PKG Cheng.xlsx - 10 KB

Thursday 8 January 2015

Pelaksanaan Speedtest 1BestariNet Sekolah Negeri Melaka

Pihak Programme Management Office (PMO-ICT) Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah diberi tanggungjawab untuk mengurus dan memantau prestasi capaian perkhidmatan 1Bestarinet di semua sekolah yang telah dibekalkan dengan perkhidmatan tersebut.

Tujuan pelaksanaan speedtest tersebut adalah untuk;

  1. Memantau prestasi capaian internet 1Bestarinet iaitu 4Mbps dan ke atas di sekolah-sekolah selaras dengan pematuhan kepada terma-terma perjanjian.
  2. Mengukur pencapaian Petunjuk Prestasi Utama KPM.
Sehubungan dengan itu, Juruteknik Komputer/Guru Penyelaras Bestari ICT sekolah dipohon untuk melaksanakan proses speedtest tersebut setiap hari sesi persekolahan bermula 12 Januari 2015. Laporan lengkap hendaklah menggunakan format seperti Lampiran A dan disimpan di Fail 'speedtest' di sekolah masing-masing.


Sila laksanakan speedtest di laman http://www.speedtest.net/

Diminta mengisi laporan speedtest setiap hari di borang di bawah untuk pihak PKG mengumpul dan menyelaras laporan semua sekolah ahli sebelum jam 4.00 petang setiap hari.

Monday 19 January 2015

Status Komputer Di Pra Sekolah dan Pejabat

Perhatian kepada semua Juruteknik Komputer sekolah ahli PKG Cheng, sila download fail di bawah, kemaskini dan hantar semula ke emel PKG Cheng selewat-lewatnya 21 Januari 2015.

Kejasama anda amatlah dihargai.
Sekian, terima kasih.

- Untuk komputer yang mempunyai DHM sahaja (komputer kerajaan)
- P & T merujuk kepada Pejabat dan Tadbir.
- emel PKG Cheng ( pkgcheng@gmail.com )

Data Inisiatif ICT PKG Cheng.xlsx - 10 KB

Thursday 8 January 2015

Pelaksanaan Speedtest 1BestariNet Sekolah Negeri Melaka

Pihak Programme Management Office (PMO-ICT) Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah diberi tanggungjawab untuk mengurus dan memantau prestasi capaian perkhidmatan 1Bestarinet di semua sekolah yang telah dibekalkan dengan perkhidmatan tersebut.

Tujuan pelaksanaan speedtest tersebut adalah untuk;

  1. Memantau prestasi capaian internet 1Bestarinet iaitu 4Mbps dan ke atas di sekolah-sekolah selaras dengan pematuhan kepada terma-terma perjanjian.
  2. Mengukur pencapaian Petunjuk Prestasi Utama KPM.
Sehubungan dengan itu, Juruteknik Komputer/Guru Penyelaras Bestari ICT sekolah dipohon untuk melaksanakan proses speedtest tersebut setiap hari sesi persekolahan bermula 12 Januari 2015. Laporan lengkap hendaklah menggunakan format seperti Lampiran A dan disimpan di Fail 'speedtest' di sekolah masing-masing.


Sila laksanakan speedtest di laman http://www.speedtest.net/

Diminta mengisi laporan speedtest setiap hari di borang di bawah untuk pihak PKG mengumpul dan menyelaras laporan semua sekolah ahli sebelum jam 4.00 petang setiap hari.